Ofte stillede spørgsmål og svar
Vælg et spørgsmål, der matcher dit på listen nedenunder. Listen opdateres løbende.
- Er det nødvendigt at tage backup af mine data?
- Jeg modtager en mail om at min backupkvota er overskredet, hvad gør jeg?
- Jeg har modtaget en mistænkelig fil i min indbakke, skal jeg åbne den?
- Jeg modtager en masse tomme e-mail fra min kontaktformular, hvad er der galt?
- Kan jeg få fjernsupport hos Dynamic-it?
- Hvad er et CMS-system?
- Hvad koster en hjemmesideløsning fra Dynamic-it?
- Hvilke hjemmesider har Dynamic-it udviklet?
- Hvordan kommer jeg i kontakt med Dynamic-it?
- Hvordan slår man autosvar til i mails?
- Hvordan sætter jeg min mail op i Outlook?
- Hvorfor kan jeg ikke komme på internettet?
- Hvorfor kører min computer langsomt?
- Kan jeg tage automatisk backup af mine data?
- Min computer er ramt af virus, hvad gør jeg?
- Min computer siger der ikke er installeret et antivirusprogram, hvad gør jeg?
- Min ESET siger den udløber om et vist antal dage, hvad gør jeg?
- Mine mails kommer tilbage markeret som spam, hvad er der galt?
- Tilbyder Dynamic-it webmail?
- Windows siger at der er opdateringer klar til hentning, hvad betyder det?
Står dit spørgsmål ikke på listen, så kontakt os for hjælp.
Er det nødvendigt at tage backup af mine data?
Hos Dynamic-it, har vi et ordsprog der lyder:
"Seje mænd tager backup, de andre græder."
Vi mener bestemt at det er godt at tage backup. Sikre ens uerstattelige dokumenter som familiebilleder fra sommeren 2000 eller regnskabet, så er det nødvendigt at tage backup af sine data.Hos Dynamic-it anbefaler vi RemoteBackup, der automatisk tager backup af dine vigtigste data.
Jeg modtager en mail om at min backupkvota er overskredet, hvad gør jeg?
Eftersom man med tiden for mere og mere data, så vil ens backupkvota naturlig med tiden blive størrer og størrer. Det kan være der er er noget data der ikke er relevant at få taget backup af.
Denne kan dog meget nemt udvides ved at kontakte Dynamic-it, så søger vi for at få udviddet din backup.
Jeg har modtaget en mistænkelig fil i min indbakke, skal jeg åbne den?
Hvis man modtager en mistænkelig vedhæftet fil i sin indbakke er det første man skal tjekke afsenderen.
- Kender man overhovedet afsenderen?
- Kunne afsenderen finde på at sende sådan en fil?
Hvis du ikke kan svare ja til begge disse spørgsmål, så skynd dig at slet mailen. Det næste man skal kigge på er filnavnet.
- Minder filen om noget der burde være sendt til dig? Hvis ja, behold den.
- Hedder filen noget mistænkeligt? Hvis ja, slet den.
Vil du være helt sikker på at filen er sikker, så kontakt afsenderen og spørg hvad der er han/hun har sendt til dig. Sørg desuden for altid at have et antivirusprogram installeret på din computer, så du undgår de værste ondsindede programmer.
Jeg modtager en masse tomme e-mail fra min kontaktformular, hvad er der galt?
Hvis du modtager en masse tomme e-mails afsendt fra din kontaktformular, behøver du ikke frygte at det er en masse henvendelser du går glip af. Mails med ikke udfyldte formularer vil typisk være når en søgemaskine som for eksempel Google, Yahoo eller Bing har været forbi din hjemmeside, dette betyder blot at den pågældende søgemaskine har indekseret din kontaktformular i deres søgeindeks og der er derfor ikke noget at bekyrme sig om.
Kan jeg få fjernsupport hos Dynamic-it?
Ja, hos Dynamic-it har vi opsat så vi kan kigge med på din skærm og overtage din mus.
Dermed sikrer vi at du kan få it-support hvad enten du sidder i Skive, Slagelse eller Shanghai.
Hvad er et CMS-system?
CMS er en forkortelse for Content Managment System. Et CMS-system (eller et Content Management System) er det bagvedliggende system der gør at brugere uden den store tekniske erfaring selv kan vedligeholde deres hjemmmeside.
Læs mere om Dynamic-its CMS-system
Hvad koster en hjemmesideløsning fra Dynamic-it?
Det er umuligt at sige hvad en hjemmeside præcist koster uden at kende det præcise omfang af hjemmesideløsning. Derfor anbefaler vi afholde et lille møde hvor forventninger og krav til hjemmesiden afstemmes så en vejledende pris kan angives.
Kontakt Dynamic-it hvis du er interesseret i et uforpligtende møde omkring en ny hjemmeside.
Hvilke hjemmesider har Dynamic-it udviklet?
Hos Dynamic-it har vi efterhånden udviklet en hel del hjemmesideløsninger som vi er meget stolte af.
Du kan se et udpluk af vores referencer.
Hvordan kommer jeg i kontakt med Dynamic-it?
Du kan komme i kontakt med Dynamic-it ved at ringe til os på telefon 97513010 eller ved at sende os en mail på info@dynamicit.dk.
Se desuden vores kontaktside for flere informationer
Hvordan slår man autosvar til i mails?
Hvis din e-mail ligger hos Dynamic-it kan du aktivere autosvar, ved at følge følgende fremgangsmåde:
- Gå ind på adressen mail.ditdomaine.dk (f.eks. mail.dynamicit.dk)
- Derefter vælger du Avanceret Webmail og indtaster din mailadresse og din adgangskode
- Når du er logget ind, vælger du Værktøj øverst i venstre hjørne
- I boksen, der nu kommer frem vælges fanebladet Autosvar
- Her indtaster du de forskellige oplysninger
Husk at indtaste en Afsender og sætte flueben i feltet Svar kun på beskeder sendt til min e-mail adresse. Ellers kan enkelte mailservere nemlig finde på at markere autosvarmailen somspam.
Har du brug for yderligere hjælp til opsætning af autosvar mail, så kontakt Dynamic-it
Hvordan sætter jeg min mail op i Outlook?
Har du en hjemmeside hosted hos Dynamic-it har du sikkert også din mail hosted hos op. Den sætter du op på følgende måde i Microsoft Outlook:
- Åben Microsoft Outlook
- Klik på Funktioner
- Vælg Kontoindstillinger
- Klik på Ny
- Vælg Microsoft Exchagne, POP3, IMAP eller HTTP
- Klik Næste
- Vælg Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt
- Klik næste
- Vælg Internet-e-mail
- Klik næste
- Ved Dit navn indtaster du det navn som du ønsker andre skal se fx. Hans Hansen
- Ved E-mail-adresse indtaster du din e-mail adresse fx hans@hansen.dk
- Ved kontotype lader du den stå ved POP3
- Ved server til indgående post skriver du din indgående mailserver fx mail.hansen.dk
- Ved server til udgående post (SMTP) skriver du din udgående mailserver fx mail.hansen.dk
- Ved brugernavn skriver du igen din e-mail adresse fx hans@hansen.dk
- Ved adgangskode skriver du din adgangskode
- Sæt flueben i Husk adgangskode
- Klik på Flere indstillinger...
- Vælg fanebladdet Server til udgående post og sæt et flueben i feltet udfor Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse
- Vælg derefter fanebladdet Avanceret og sørg for at der i boksen Server til udgående post (SMTP) står 2525
- Klik på OK
- Klik Test kontoindstillinger for at se om dine indtastninger er korrekte
- Klik på næste
Din mail skulle nu gerne være sat op. Støder du på problemer så kontakt Dynamic-it
Hvorfor kan jeg ikke komme på internettet?
Der kan være en million af grunde til at man ikke kan komme på internettet.
En hurtig ting, der ofte kan løse problemet er at følge følgende fremgangsmåde:
- Tag strømmen fra din router i ca. 30 sekunder
- Sæt derefter strømmen til igen
- Vent 10 sekunder og se om det har hjulpet.
Hjælper det ikke, så kontakt Dynamic-it så finder vi en løsning.
Hvorfor kører min computer langsomt?
Hvis din computer kører langsom kan det skyldes mange ting.
- Din computer kan være fyldt med overflødige programmer
- Din computer kan trænge til et serviceeftersyn
- Din computer kan være ramt af ondsindede programmer
- Din computer kan have ramt alderdomsgrænsen og kan ikke følge med nutidens computerkrav
Uanset hvad, så kontakt Dynamic-it, så kigger vi på din computer og ser hvorfor den kører langsomt og hvad der kan gøres.
Kan jeg tage automatisk backup af mine data?
Hos Dynamic-it forhandler og administrerer vi et lille smart program, der automatisk tager backup af dine data. Du vælger hvilke mapper og filer, der skal tages backup af og hvornår backuppen skal tages. Så ordner programmet resten for dig.
Læs mere om Backup fra Dynamic-it
Min computer er ramt af virus, hvad gør jeg?
Er uheldet ude og din computer ramt af vrius, så kan du i enkelte tilfælde fjerne virusen igen ved at køre en fuld systemscanning med dit antivirusprogram.
Kan du ikke selv fjerne virusen, så kontakt Dynamic-it og hør om vores procedure til virusfjernelse.
Min computer siger der ikke er installeret et antivirusprogram, hvad gør jeg?
Vi anbefaler altid at man har et antivirusprogram installeret på sin computer, desværre er internettet sådan i dag at man ikke kan undgå at få virus på den ene eller den anden måde hvis man bruger internettet og ikke har et antivirusprogram installeret.
Hos Dynamic-it anbefaler vi antivirusprogrammet ESET. Kontakt os og hør mere om antiviurs.
Min ESET siger den udløber om et vist antal dage, hvad gør jeg?
Hvis dit antivirusprogram er ved at udløbe er det en rigtig god ide at få det fornyet inden det løber ud.Kontakt Dynamic-it så hjælper vi dig med at forny din antivirus.
Mine mails kommer tilbage markeret som spam, hvad er der galt?
Hvis de mails som du prøver at sende ikke bliver afsendt eller kommer tilbage markert som spammails, så sikrer dig at:
- Du har skrevet et emne i emnefeltet
- Du har skrevet noget i selve mailen (en signatur er ikke nok)
- Du ikke bruger "forbudte" ord som for eksempel viagra og nude
Kan du stadig ikke sende mails, selvom du overholder alle punkterne så kontakt Dynamic-it
Tilbyder Dynamic-it webmail?
Ja, har du en mailadresse hos Dynamic-it har du også adgang til webmail, så du kan tjekke dine mail ligemeget hvor du befinder dig bare du har internetadgang.
Du kan komme ind på din webmail ved at skrive mail.ditdomaine.dk i browserens adressefelt fx. mail.dynamicit.dk.
Windows siger at der er opdateringer klar til hentning, hvad betyder det?
Microsoft udsender jævnligt opdateringer til Windows, Office og andre produkter. Disse opdateringer lavet for at sikre sikkerheden og ydelsen på disse produkter, derfor er det en god ide at installere alle de opdateringer som Windows foreslår.
Enkelte opdateringer skader dog ligeså meget som de gavner, for eksempel anbefaler Dynamic-it ikke at man på Windows Xp maskiner installere opdateringen "Windows Search" da den i 99 % af alle tilfælde ikke benyttes og bare sløver computeren.